Feltänk.. Igen!

Jag har märkt att svenska folket inte besitter det intellekt jag hoppades på när det begav sig. Det råkar vara så att jag extraknäcker på svenska akademien som "uttrycks-skapare". Jag var till exempel jag som myntade uttrycket toffelhjälte.

Någonstans på vägen blev det fel och nu tror i princip alla att en toffelhjälte är en man som inte vågar göra någonting utan sin kvinnas tillåtelse, och med andra ord ALLTID bangar spritfester med grabbgänget och så vidare.

Dock är allt detta fel, uttrycket syftar på en man som kan skapa fred i ett land, region eller dylikt endast genom att vifta med en väl använd toffla! Alla i omgivningen blir troligtvis lugnade och sjunker in i trans av den genomträngande svettlukten.

MVH Emil Af Askerdal, stol 12 §3452

Kommentarer
Postat av: Jakob

hahah

2011-02-10 @ 23:43:49
Postat av: Ida

förstår inte hur folk kan få det så om bakfoten.

2011-02-11 @ 11:18:27
URL: http://uklife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0