Beställningsjobb..

Jag har fått ett beställningsjobb. Skriv ett roligt inlägg, du har en dag på dig! Jag kände hur pressen på mig steg, svetten flödade och jag fick kramp! Sandstorm i hjärnan och inget blev bra.
   Jag är en konstnär! En visionär! En revolutionär! Jag kan inte skriva på beställning. Däremot är jag en mästare på beställningsmord och liknande. 

   Så jag skriver ett helt vanligt tråkigt inlägg om vardagsbestyr istället.
Till exempel kan jag skriva om mina besök på vårdcentralen i Sätila där jag skulle få papper på att min näsa ser efterbliven ut efter några oprovocerade attacker av puckar och dylikt. Jag fick bokat en tid en onsdag, jag var duktig som satan och var där en halvtimma innan jag skulle vart där. När väl det blev min tur så visade det sig att något yxskaft hade bokat in mig på fel dag, så det bara att boka en ny tid och åka hem igen.
   Veckan efter var jag där igen, fick prata en jättetrevlig doktor från Kina. Jag tror han var trevlig i alla fall för jag förstog inte ett skit av vad han sa, men han såg glad ut hela tiden och bad mig upprepa det han precis sagt för att göra det klart för sig att jag hade förstått.

-Sääjj ftel me, va ska do gerå?
-Va ska do ge dig å?
-Ling, aaah dier som do vaaaah firot aaaaah bi skliva paaah.. per...?
-Ling, aha där som duva firat a bi skiva paaah.. per...?
-Do firstah?
-Du fistar vem?

   Ungefär så höll det på en stund men jag lyckades tack vare mina kunskaper i karate förstå på ett ungefär vad han menade. Han menade att han var utbildad taxichaufför och kunde inte hjälpa mig så han skickade mig till Borås.


Kommentarer
Postat av: mattis

haha du är knäpp

2011-08-05 @ 15:14:35
Postat av: Jakob

Haha!!

2011-08-06 @ 01:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0